Rens is hieeeerrrr! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danique Beekmans - WaarBenJij.nu Rens is hieeeerrrr! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danique Beekmans - WaarBenJij.nu

Rens is hieeeerrrr!

Door: Danique Beekmans

Blijf op de hoogte en volg Danique

08 April 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Met een uitgeputte Rens Lelieveld aan mijn zijde is het de hoogste tijd jullie weer op de hoogte te stellen van de gang van zaken in het leven van twee Hollandse jongeren, die hun vakantie vieren in het mooie Jogjakarta.
Zaterdagochtend, vorige week, begon deze hele poespas met een hoop stress. Ik had aan mijn huisbaas gevraagd een taxi te regelen om 05.30, gezien ik om 07.15 zou vliegen naar Jakarta. Om 06.15 staat ineens mijn buufke Janna naast mijn bed met de vraag:' Hee, vlieg jij niet over een uur?'
Ja hoor, heb ik weer, wekker niet gehoord / gezet / afgegaan. Gelukkig had ik mijn spullen al gepakt. Die taxi bleek overigens ook niet gebeld. Dus met een hoop haast en stress bracht Janna mij met de scooter naar het vliegveld, waar ik om 06.50 aankwam. Vervolgens heb ik trouwens tot 08.15 mogen wachten op vertrek. Gelukkig is dit in Indo allemaal geen probleem. Zelfs de vliegtuigmaatschappijen houden rekening met de Indonesische cultuur wat betreft het afspreken van tijden.
Aangekomen in Jakarta had ik zo'n 14 uur de tijd om mezelf te vermaken, totdat ik terug op het vliegveld werd verwacht om mijn lieftallige vriendje warm te verwelkomen in dit prachtige land. Ik heb een beetje rondgedwarreld in de omgeving van het hotel waar wij twee nachten zouden verblijven. Ik merkte dat ik in deze nieuwe stad weer de aandacht naar me toe trok als blonde, eenzame dollie. Geen probleem, de mensen waren erg vriendelijk en behulpzaam.
In de avond ging ik weer terug naar het vliegveld van Jakarta. En raad eens; twee vluchten vanuit Abu Dabhi die precies op hetzelfde tijdstip aankwamen. Vier terminals om uit te kiezen. Bij welk hek ga je staan? Op goed geluk ben ik ergens bij gaan staan en gelukkig was het de juiste! Daar was ie dan! Eindelijk! Wat een spanning straalde die knul uit. Maar wat verwacht je, na een vlucht van 18 uur.
De volgende twee dagen hebben we wederom een beetje rondgebanjerd in Jakarta. Door het verkeer is het lastig op andere plekken te komen. Verder was het te heet om ver te lopen. Dus onze voorkeur ging uit naar verschillende winkelcentra met airconditioning. Daarnaast hebben we nog een klein beetje cultuur gesnoven door een klein museum te bezoeken over de Nederlandse historie in Jakarta (uit de tijd van de VOC) en hebben we een kathedraal bezocht. Dinsdagavond vlogen wij dan eindelijk naar mijn geliefde Jogjakarta, waar wij, heel lief, werden opgewacht doorJanna en Nanda.
Het hotel waar wij verblijven is een chique, hoog hotel op Jalan Gejayan, dichtbij mijn huis/school/favo eetplekjes & cafe's. Onze kamer bevindt zich op de 9de verdieping met een prachtig uitzicht over Jogjakarta en de vulkaan Merapi. Daarnaast hebben wij een zwembad op dezelfde hoogte. Zeer fancy!

Woensdagmiddag heb ik een kleinschalig tourtje door Jogjakarta gegeven en woensdagavond was het dan zover. Sajojo-avond. Reggae-night bij cafe Bintang. DE avond van de week, waar heel onze vriendengroep zo naar uit kijkt, omdat het altijd supergezellig is. Dit keer was heel de groep compleet, waardoor Rens in een keer iedereen kon ontmoeten die een rol spelen in mijn dagelijks leven hier. Wederom een erg gezellige avond, alleen het lied waar het om draait 'sajojo' werd helaas niet gespeeld. Dit betekent dat wij morgen weer naar Sajojonight zullen moeten. Balen.
Donderdagmiddag hebben wij met Ade, een Indonesische jongen die vrijwel dezelfde interesses als Rens heeft, een beetje muziek gemaakt. Ade had de moeite genomen om een paar huisgenoten wat nummers aan te leren, zodat we als een klein amateurbandje konden aanklooien. Daarna zijn we met een grote groep gaan poolen en naar het cafe lucifer gegaan om nog wat te feesten met onze vrienden.

Vrijdag heb ik Rens eerst een rondleiding gegeven op mijn school. Rens werd hier hartelijk ontvangen door al mijn lieve kindertjes. Zelfs de kleutertjes kwamen hem met veel liefde knuffelen. Dit werd gevolgd door een gezellige lunch met mijn begeleider Esfie. Vervolgens hebben we een drankje genuttigd met een van onze vrienden, Reza, die ons meenam naar een restaurant in een park geheel aangekleed in bamboe. Heel erg relaxed. Voor het avondeten hadden we afgesproken om met onze Hollanders en Nanda naar een travestietenclub te gaan. Wauw wat een ervaring dat. In de avond was er een ongemakkelijke poolparty bij iemand thuis, die wij niet kenden. Groepjesgedrag kwam hier duidelijk naar voren. Het is dan wel weer heel fijn dat ons groepje ontzettend gezellig is.

Het weekend hebben wij gespendeerd op het strand Kukup. Een avontuurlijk pad bracht ons naar een privestrand waar veel koraal en zee-egels te vinden waren. Ons huisje was boven op een berg, waar ook een avontuurlijk pad naartoe leidde. Ook Rens heeft het gezellige strandkampvuur mogen meemaken met getalenteerde Jacky. Nog een heel avontuur om een dronken Indo die berg op te krijgen. Hier hebben we dan ook nog een deel van de avond op mogen passen. De volgende dag had hij gelukkig nergens last meer van.
Zondag hebben wij cavetubing gedaan. Op een opblaasband drijven over het water door een grot met stalagtieten, stalagmieten en vleermuizen. Gevolgd door een tocht over een wildwaterriviertje. Dit werd toch iets te wildwaterig door de overstroming van een dorp verderop. Hierdoor kon er niet gesprongen worden van het 9 meter hoge platform, omdat de weg er naartoe over een waterval heen was. Dit bleek iets te gevaarlijk.

Door Jacky waren wij uitgenodigd de nacht te spenderen in zijn homestay, vlakbij de Borobudur tempel, zodat we hier maandag snel naartoe konden. Zie het eerdere verslag over het heerlijke, romantische sfeertje van deze plek. We kwamen hier pas laat aan, waardoor we direct zijn gaan slapen. Jacky zou ons wakker maken voor de zonsopgang met het uitzicht over de borobudur tempel, maar er bleek te veel mist, waardoor Jacky ons lekker uit heeft laten slapen. De Borobudur, de grootste boeddhistentempel ter wereld, was ontzettend heet, maar wel erg mooi om een keer te zien. Eenmaal terug in Jogja, wilden we graag nog ergens op een terrasje een biertje drinken. We zaten nog geen half uurtje bij Bintang toen onze vrienden Noal, Reza en Ade aan kwamen lopen. Vervolgens zijn we naar Lucifer cafe te gaan waar we ook nog eens Jacky en Mario tegenkwamen. De liveband speelde ' Enter Sandman' , die ik in Nederland wekelijks speel met mijn band. Ik heb dat liedje nog gezongen met de liveband.

Om het tempeltourtje maar door te trekken zijn we vandaag naar de Hindoeistische Prambanan tempel geweest. Met zijn tweeen op een tandem door het park, was wel heel erg toeristisch. ook dit weer erg mooi om te zien. We hebben nog een paar dagen te gaan, waaronder een gepland afscheidsfeestje op donderdag.
Morgen zijn de verkiezingen in Indonesie. Al weken lang komen er motorbendes met veel lawaai en vlaggen door de straten gecrossed. Ik ben erg benieuwd wat voor bijzonders er morgen op de straten te zien valt.

Lieve groetjes en kusjes vanuit het erg warme Jogjakarta! <3

  • 08 April 2014 - 17:41

    Nelly:

    Wat fijn dat je Rens nu alle vrienden hebt kunnen voorstellen
    dan weet hij over wie je praat.Ook al jou bekende plekken ziet hij nu.
    Geniet samen met volle teugen van de vakantie,de groetekes en dikke knuf.

  • 08 April 2014 - 18:11

    Moeti:

    Hallo lieve schatten

    Rens zal zijn ogen wel uitgekeken hebben, van wat daar allemaal te zien is. Ik hoop dat hij wel wat uitgerust zal zijn, wat ik trouwens betwijfel. Jeetje wat hebben jullie het druk met z'n allen, 1 ding is zeker, vervelen doen jullie zeker niet, het is alleen maar lol, lol en nog eens lol. Wel gezellig hoor zo samen. Volgens mij kunnen jullie met iedereen overweg, de groep wordt alleen maar gezelliger en groter. Bereid Reza maar alvast voor dat het hier heel anders aan toegaat, geen spectaculere dingen hier in nederland. Ik ben heel benieuwd naar de verhalen van Rens, als wij hem van de week weer op gaan halen. Geniet nog maar samen, en Daan ik mis jou nu wel heel erg hoor, ik vindt het nu eigenlijk al wel lang genoeg, ik vindt dat je nu onderhand maar gewoon aardappels met groenten moet gaan eten. Ik kijk heel erg naar uit als je weer terug komt. Maar ja we moeten nog even. Veel plezier nog schat, en onthou wij zijn super trots op je, met je super mooie verslagen, en met alles wat je daar doet. Schat ik hou super super super veel van jou. Tot de volgende verslag maar weer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    dikke knuffel Helma

  • 09 April 2014 - 06:31

    Frieske:

    Hoi mupke, fijn voor Rens en jou dat je het zo naar je zin hebt samen. Die man heeft maar geluk, hij is lekker iedere dag bij jou, (jammer genoeg nog maar even) en ziet meteen indonesie. Ook leuk dat hij het goed kan vinden met je vrienden aldaar. Dan kan hij zich helemaal inleven bij je volgende verslag. Doe iedereen de groeten, Xjes ikke

  • 09 April 2014 - 08:04

    Wilma:

    Hoi Danique en Rens,

    Wat leuk om jullie reisverslag (vakantieperiode) te lezen.
    Dat het samen heerlijk genieten is, dat konden wij wel opmaken uit de vorige verslagen van je.
    Maar met eigen ogen samen de dingen zien en beleven is toch net even wat anders.
    Geniet heerlijk van deze dagen samen nog.
    Jullie mam is druk bezig met steeds één dag van de centimeter af te halen, en Danique, die centimeter houdt eens wel op (ha ha) en kom je weer naar ons koude Nederland.
    Ik vond het wel leuk om je vorige week even samen op skipe te zien.
    Geniet nog heerlijk even samen daar in Joghia.

    Liefs Wilma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 14556

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 29 Mei 2014

Afstudeerstage Indonesia

Landen bezocht: